Великий імітатор багетної майстерні
“У мене немає стилю, найбільше в житті я ціную свободу” – це творче кредо Філіпа Старка, відомого дизайнера споживчих товарів із пластмаси серійного виробництва.
А якому ви віддаєте перевагу стилю: англійську стриманість чи індастріал, французьку вишуканість чи поп-арт? Досі експериментуєте? Тоді придивіться до матеріалів минулого та майбутнього. Щоб ви не обрали, у кожному з цих образів знайдеться місце пластиковому багету для творів мистецтва, які прикрасять стіни вашого будинку.
Практичність та простота
Секретний тефлон, чудо-волокно нейлон, тканинний поліестер – цей список видів пластмаси можна продовжувати до нескінченності, адже її історія триває вже понад 150 років. Якогось моменту його різновидів створили так багато, що людство не знало, що з ним робити і де застосувати. 1946 року дизайнер Дітер Рамс запропонував просту ідею: форми пластичної маси підкоряються функціональності. Так, з його подачі з’явилися практичні поліетиленові ємності різних розмірів і форм.
Пінополістирол
На сьогоднішній день це один із найдешевших і затребуваних полімерів.
З нього виготовляють посуд, дитячі іграшки, медичні інструменти та, звичайно ж, пластиковий багет. Цей матеріал універсальний, він:
- може прийняти будь-яку форму;
- зручний в обробці;
- добре переносить коливання температури;
- не боїться вологи;
- стійкий до механічних пошкоджень.
Пластичні мотиви
Сучасні дизайнери багетних рам люблять експериментувати з полімерами та вигадувати нові художні рішення:
- конфігурації – від найпростіших тонких або L-подібних планок, до багатоступінчастих зі складним декором;
- покриття, що імітують фактуру дерева, металів, штукатурки, текстилю, шкіри або хутра тварин, різні ефекти старіння та деформації поверхні;
- широка палітра кольорів, імітація покриття золотою або срібною поталлю;
- додаткове оздоблення – застосування патини різних відтінків підкреслить глибину опрацювання рельєфу профілю.
Філософія 60-х – інноваційні матеріали
Чи готові до створення неординарного інтер’єру? – Здорово. Візьміть на озброєння концепції, запропоновані відомими архітекторами 60-х, – епоха пластмаси, її розквіт у світі дизайну.
Джо Коломбо – футурист і людина, яка придумала меблі наново … з поліпропілену. Це і легендарне крісло трансформер Tube і багатофункціональні тумби на коліщатках і навіть ліжко-машина. Ще маестро захоплювався джазом, лижами та писав авангардні картини. Рами до своїх полотнів вигадував сам, переважно на кшталт поп-арту – яскраві та екстравагантні, з плавними лініями і звичайно ж із поліпропілену.
Філософія датського архітектора Арне Якобсона полягала у простоті, ергономічності та пристрасті до ідеальних пропорцій. Свідком цього – знамените крісло «Яйце». Для його каркасу, – вперше в історії виробництва меблів, – використали цілісний шматок з поліпропу. Ще Якобсон не любив зайвого прикраси. Тому, якщо ваш інтер’єр оформлений за принципами “датського функціоналізму”, розміщуйте на стінах графіку або чорно-білі фотографії у пластиковому багеті виключно у скандинавському стилі.
Пантон Вернер розпочинав свою діяльність в архітектурному бюро Арне Якобсона, і якийсь час був шанувальником мінімалізму. Згодом він виробив власний стиль – інтерактивний домашній ландшафт. Славу архітектору приніс яскраво-червоний S-подібний стілець без ніжок із цільного шматка пластмаси. Це був незвичайний предмет дизайну тих часів. Вернер любив експериментувати з кольором та формою. Меблі, тканини, світло, арт-об’єкти мали протилежні один до одного фарби. Інтер’єрам, побудованим на сюрреалізмі, підходять абстрактні полотна і обов’язково в рамках контрастних кольорів і відтінків.
Варіанти обрамлення
Щоб створити затишний, практичний та функціональний інтер’єр, прислухайтеся до порад сучасних дизайнерів: почніть з малого. Зручний стілець для роботи та сімейні знімки в рамках для фото теплих тонів на кабінетний стіл.
Затишне крісло біля каміна та улюблені полотна відомих художників у рамки для картин картин із рослинними орнаментами.
У спальню торшер із червоним текстильним абажуром і дзеркало на весь зріст у пластиковому широкому багеті із золотим декором.
Легенда промдизайну ХХ століття Дітер Рамс говорив, що дизайн має бути, як англійський слуга: чесним, тихим та непомітним. А ось Стів Джобс жартував, що добрий дизайн хочеться лизнути. Вибір за вами.
Відгуки